קידום אתרים ממומן PPC
קידום ופרסום אתרים ממומן בשיטת PAY PER KLICK (PPC), מהווה את נתח הפרסום הגדול באינטרנט.
מדובר בתחום חדשני ומתעדכן. בגוגל, כמו בגוגל, לעיתים קרובות רב הנסתר על הגלוי.
בשונה מהקידום האורגני, המסתמך על התוצאות הטבעיות של גוגל,
מספר "מיתוסים" נקשרו לקידום הממומן ולכן כדאי להכיר את התחום כדי להבין כיצד להשתמש בקידום ממומן.
חברות העוסקות בבניית אתרים או חברות העוסקות בקידום אתרים ומריצות קמפיינים של קידום ממומן PPC, מספקות ללקוח הסברים, באשר לתוצאות הקידום הממומן.
לעיתים התשובות נכונות וניתן ללמוד מהן כיצד להשתפר ולעבוד טוב יותר.
אך לעיתים מדובר ב"מיתוסים" שצמחו במהלך השנים האחרונות, והנה כמה נבחרים:
"יתרון קמפיין הקידום ממומן – זמינות ומיידיות".
זה נכון. ניתן להעלות קמפיין תוך דקות ספורות.
השאלה מה יהיו תוצאותיו? והאם יחסי עלות תועלת שלו מתאימים ללקוח.
אם הקמפיין יעלה לאוויר תוך זמן קצר וללא תכנון ומחשבה, סביר להניח שהוא ייכשל.
נכון – עבודה על קמפיין PPC של גוגל מאופיינת במיידיות ובנגישות שלה, ולכן היא כל כך פופולארית,
אך יחד עם זאת קמפיין PPC דורש השקעה וחשיבה רבה לפני העלאתו לאוויר.
זאת בדיוק כפי שמתבצעות לפני כל קמפיין במדיה.
בדיקת המתחרים, בדיקת מונחי חיפוש (על איזה מונח יש הכי הרבה תחרות?), בדיקת יחסי המרה, עלות רכש מילות מפתח
, ניסוח המודעה על ידי חברה לבניית אתרים או חברה לקידום אתרים. גוגל בודק בקפדנות מה תוכן המודעה ומה הקשר שלה לעמוד אליה היא מפנה. אם אין הלימה, המודעה תצונזר.
"אתר המרים קמפיין PPC (ממומן) אינו צריך להתחשב בנתוני SEO (אורגני) בסיסיים"
אמנם אפשר להקים קמפיין PPC על מנת לקדם אתר בעל עמוד אחד בלבד, אולם גוגל מפעיל רובוט הנקרא ADSBOT .
רובוט זה סורק את תכני האתר המפרסם, בודק את תכניו ואת הרלוונטיות שלהם וכך יוצר דירוג איכות,
שבעזרתו הוא קובע היכן תמוקם המודעה. נושא זה, חשוב מאוד בעיקר בתחומים תחרותיים
ובשימוש במילות מפתח מבוקשות כגון "חברה לבניית אתרים" או חברה ל"קידום אתרים".
"לא משנים מודעה מנצחת".
גוגל מעדיף מפרסמים המשקיעים זמן ומאמץ בקמפיין.
בין היתר, לפי בדיקה של מספר המודעות החלופיות בכל קבוצה.
כך הוא יכול לעשות רוטציה בין המודעות ולבדוק סטטיסטית מי מהן המוצלחת.
לכן, עדיף קבוצה של מודעות עם ניסוחים שונים אך דומים על פני מודעה אחת "מושלמת".
קידום ממומן בגוגל באמצעות Google adwords !
במערכת הפרסום גוגל אדוורדס, מבוסס הפרסום על PAY PER KLICK (תשלום לפי הקלקה).
מודעות פרסומת "ממומנות" מופיעות במקומות שנים בדף תוצאות החיפוש.
ניתן לזהותן ולהבין כי מדובר בפרסומות.
היכרות ומיומנות במערכת גוגל אדוורדס חשובה מאד.
יש להבין ולדעת כיצד פועל גוגל, לפי אילו נתונים נקבע מיקום המודעה וכיצד נקבעת, עלות ההקלקה.
המערכת מאפשרת לנתח את נתוני הקמפיין בזמן אמת , לשנות ולשפר את הביצועים כדי להגיע לאופטימיזצייה, ולהשגת המטרות.
קמפיין הבנוי בצורה נכונה, יכול להוזיל עלויות הקלקה ולהפיק תועלת ורווח מפרסום ממומן בגוגל.
"אם אני עושה קידום אורגני SEO חזק, אני לא צריך קידום PPC ממומן".
השפעת קידום אתרים אורגני, מתבטאת בטווח ארוך. חיוני להשתמש בשיטת קידום זו.
העלאת קמפיין PPC, חשובה גם היא וכדאי להשאיר אותו באוויר.
אם התקציב מוגבל אפשר לווסת אותו.
קמפיין ה- PPC חשוב לצורך חקר מילות מפתח וניטור תנועת גולשים.
"גוגל מקפח אותי בקידום האורגני כי אני לא משלם על קמפיין PPC".
לא נכון!
גוגל מדרג תוצאות חיפוש בעיקר לפי ציוני הרלוונטיות.
נדאג להתאים לך קמפיין PPC המותאם לתקציב שלך ולצרכייך.
לרוב נמליץ לעשות זאת בשילוב עם קידום אתרים אורגני SEO.
אנחנו סבורים כי זו הדרך לקידום אפקטיבי של האתר שלך.